השלב הראשון הוא בדיקת המוצר המוצע בהקשר על מיצובו בשוק הקיים ואיסוף הנתונים
1. השוואת המוצר שלנו לאחרים המתחרים אתו, יתרונות וחסרות, בידול, ייחודיות, איכות ומחיר, באופן אובייקטיבי וממוקד.
2. בדיקת התאמתו לרצונות וצרכי השוק, ובעיקר לקהלי היעד אליהם מיועד.
3. בדיקת ערוצי השיווק והמכירה הנכונים למוצר ולקהל המיועד בשוק גלובלי ותחרותי.
4. הגדרת כלל הפעילות ותקצובה, ללא דילוג על שום תוצאה צפויה, גדולה כקטנה, כדי למנוע הפתעות.
בדיקות אלה מתבצעות באמצעות קבוצות מיקוד, השוואה עם מותגים מתחרים, והעלאת המוצר למדיות הדיגיטליות וחשיפתו, כדי לקבל תגובות מהקהל המיועד והכללי על הופעתו הקרובה בשוק.
השלב השני, בדיקת התכנות כלכלית באמצעות טבלת הכדאיות
המאפשרת בניית הערכות במונחים של רווח ... קרא עוד
החזון הוא תמונת העתיד הרחוק, 3 עד 5 שנים לפחות, בה אנו מצליחים לדמיין או לזהות איך ייראו חיינו בכלל והמקצועיים/עסקיים בפרט.
הוא משמש כמגדלור, לתכנון הדרך היעילה והנכונה ביותר להגשים אותו.
מדריך לכתיבת חזון, מבוסס על תיאור של:
– הסביבה הפיזית, תיאור איך נראה המקום בעוד 3 או 5 שנים, הסטודיו, החברה, העסק, המשרד או הקליניקה, הסניפים בארץ ו/או בחו”ל
– המבנה הארגוני, מספר עובדים שירכיבו את הצוות, הפונקציות, המשכורות
– המוצר/שרות שמוצעים לשוק, ייחודיות, בידול, שוני וכל מאפיין אחר ההופך אותו למנוע צמיחה במסגרת התחרות הגלובאלית
– ערוצי השיווק השונים, המדיות הדיגיטליות ו/או הקלאסיות
– ערוצי המכירה, שת”פים ופעילות קד”מ
– מחזורי פעילות, משכורות ורווחים של ... קרא עוד
21/01/2019elimishk
הקמת עסק, מבוא ומדריך לפתיחה נכונה
מקור והשראה: “אבי המשכיל עודד אותי להיות אדם פיקח, אבי העשיר עודד אותי ללמוד איך להעסיק אנשים פיקחים” – אבא עשיר אבא עני עמוד 16.
משמעות הניהול הוא לרתום אנשים לפעולה, ולשם כך נדרשים שני תנאים בל יעבור:
ההבנה וההכרה שאין לנו כמנהלים, את כל הכישורים למלא את כל התפקידים ואז להביא את הטובים ביותר בתחומם למילוי מוצלח של המשימות
שיש לנו את הכישורים לנהל, לתכנן, לרתום לפעולה ולבצע בקרה בונה ומתקנת, אחר היעדים הכלליים של העסק והאישיים של כל חברי הצוות
אז החלטתם לפתוח עסק? בשעה טובה!! בהחלט נקודת ציון שעשויה לקחת אתכם להגשמה עצמית וגם לרווחה ... קרא עוד
16/01/2019elimishk