יעדים מדדים ובקרה כללי
כתבתם חזון ובו מתואר העסק שלכם בעוד 5 שנים קדימה, על כל הפרטים והדקויות. מצוין, אך כדי להגשים אותו, נדרש לבנות יעדים לטווח ארוך וקצר.
החזון הוא מגדלור, תמונה כללית, וכדי להבין שאנו בדרך אליו, נדרשים היעדים, שלהבדיל ממנו, הם כמותיים וניתנים למדידה במועדים שוטפים.
הם אלה המאפשרים, באמצעות השגתם, לזהות כמה התקדמנו בדרך, ואם בקצב המתוכנן. לדוגמא:
- * יעדי שיווק ומכירות
- * יעדי הרכבת צוותים ומבנה ארגוני
- * יעדי פתיחת סניפים או אתרי אונליין למכירה
- * יעדי רווח
כדי למנוע הפתעות בסוף השנה, חובה להגדיר כלים לבקרת ביצוע יעדים, תקופתיים, חודשיים, שבועיים ואפילו יומיים, שמאפשרים לנו לעקוב ולתקן תכניות ביצוע לפי הצורך, כדי לעמוד במשימות.
הכלים שעומדים לרשותנו הן בעיקר טבלאות אקסל לבקרה, או תוכנות לעסקים מורכבים יותר, השואבות מידע, מעבדות ומספקות נתונים לניתוח, דיון וקבלת החלטות בישיבות בקרה סדורות וקבועות, כשהאחראים על כל תחום, מגיעים מצוידים בטבלאות עם נתוני ביצוע בפועל מול היעד ומול ביצוע אשתקד.
גם כשלא עומדים ביעד, או גם כשעוברים אותו, נדרש לדון בצעדים לתיקון המצב, ולהחליט על שינוי תחזית התוצאות והכנת החברה בהתאם, לדוגמא:
- 1.אם המכירות נמוכות מהיעד, להקטין הוצאות וייצור, ובמקביל להגדיל תקציב שיווק ופרסום
- 2.אם המכירות גבוהות מהיעד, להגביר ייצור ומלאים כדי לשפר יכולת לענות על הדרישה, ולשדרג תפעול כדי לא לפגוע בשרות.
צוות ALDA מאחל לך בהצלחה!!
תגובה
טרם פורסמו תגובות.