כמה צריך להשקיע בשיווק
כמה נכון לתקצב לשיווק?
ההשקעה לשיווק מתחלקת ל2 גורמים מרכזיים:
1. שכר עבודה של המשווקים עבור ניהול העמודים ודפים העסקיים, קידום אתרים במנועי חיפוש, ניהול קמפיינים וקידומים כולל עיצוב וגרפיקה
2. הגורם השני הוא התשלום למדיות עצמן, פייסבוק, אינסטגרם, גוגל או אחרים
התקצוב תלוי מספר פרמטרים:
1. % מיעדי המכירות
2. ותק של המותג ורמת המודעות עליו בשוק
3. רצון להדגיש או לשנות את המיצוב של המותג בשוק מול המתחרים
4. ערוצי המכירה השונים, חנויות דגל, אונליין, סיטונאות
כל מותג לגופו, אבל קיימים אצלנו נתונים מהניסיון עם מאות עסקים בתחומים שונים, מהם הסקנו ש:
– בחברות שמחזיקות ערוצי מכירה משולבים, חנויות פיזיות, אונליין וסיטונאות, סה”כ ההשקעה נעה בין 2,5% לבין 5,5% מסה”כ מחזור המכירות בכל הערוצים, תלוי בגודל החברה ומחזור מכירות
– בחברות שמוכרות אך ורק אונליין, כ8% מיעדי המכירות לטובת שכר עבודה וניהול, ועוד 10% עד 15% מיעדי המכירות לטובת חברות המדיה הדיגיטלית ו/או הקונבנציונלית
# ההשקעה השיווקית במכירה באונליין גבוהה יותר, אך הוצאות המכירה נמוכות בהרבה כי אין שכירות, הוצאות תחזוקה וכוח אדם ואחרות הנובעות מתפעול חנויות פיזיות
# ההשקעה השיווקית בחברות עם ערוצי מכירה משולבים נמוכה יותר ב% מהמחזורים, היות וההשקעה המתבצעת לטובת האונליין משרתת גם את הערוצים הפיזיים האחרים, עם השקעה גבוהה מאוד בנדל”ן ותפעול, שכירות, תחזוקה, מוכרים, מחסנאים ואחרות
^ השקעה שיווקית והוצאות פרסום הן חלק מהוצאות המשתנות של העסק, וחלק אינטגרלי מחישובי התמחור, והכרחי להתחשב בהן בעת חישובי רווחיות של מוצר או שרות מוצע
תגובה
טרם פורסמו תגובות.