חשיבות התמחור הנכון
מבוא: הבסיס הכלכלי להצלחת העסק – הרווח הגולמי
– עלות הגולמית של מוצר או שרות, מורכבת מהחומרים (הגולמיים) הנדרשים ליצירתו + העבודה הישירה, ממוכנת או ע”י עובדים, המשלימה אותו
– הרווח הגולמי הוא ההפרש בין המחיר הסופי שאנו מקבלים עבוד המוצר לבין העלות הגולמית שלו
לרב, אנו מעוניינים לספק ללקוחותינו את המוצר הטוב ביותר בשוק במחיר הנמוך ביותר, אבל
– הרווח הגולמי חייב להיות מספיק גדול בכדי להכיל את כל ההוצאות הקבועות והמשתנות, (תחזוקה, תפעול, שיווק, קידום מכירות, פרסום וכד’) + הרווח לעסק
לכן, לעולם יהיה אסור לקיים פעילות עסקית לאורך זמן, אם לא מתקיים היעד של הרווח הגולמי הנדרש.
אז שומרים על הרווח הגולמי?
הרווח הגולמי חייב להיות מספיק גבוה כדי להכיל את מכלול ההוצאות של העסק + החזרי השקעות והלוואות שונות + הרווח המבוקש
כשהיתרון היחסי של מוצר או שרות מבוסס על מחירו הנמוך מול המתחרים, תמיד יש סכנה שיגיע מתחרה עם מחיר נמוך יותר. לא נותרת ברירה ואנו גם מורידים מחיר כדי לא לאבד מכירות ונתחי שוק, אז נפגע הרווח הגולמי, מה שיגרום לבעיה ביכולת שלנו לעמוד מול כל ההוצאות, החזרי הלוואות והסיכוי לייצר רווחים.
כדי לשמור על מחיר המוצר ברמה הנדרשת, עלינו לדאוג שהמוצר שלנו יהיה ויישאר המוביל בשוק, בעל ייחודיות ובידול, מתחדש ומשתדרג לאורך הזמן, מושך ואטרקטיבי, עם ביקוש גבוה, כשהיתרון היחסי מול המתחרים מבוסס על איכותו או כל מאפיין אחר שהוא לא המחיר.
הדרך לרווח גולמי מספיק גבוה: מוצר מושך ואטרקטיבי שמוביל לביקוש גבוה שגורם לשמירה על הרווח הגולמי שמאפשר לעמוד מול כל ההוצאות ולהרוויח עפ”י היעדים
תגובה
טרם פורסמו תגובות.