בחירת והתנהלות מול רואה החשבון,
רואה החשבון מלווה את הפעילות של העסק ובעל יכולת השפעה רבה על תוצאות הפעילות.
חשוב לציין, רואה החשבון מסכם את תוצאות הפעילות בדיעבד (לפעמים כשנה אחרי שהתרחשו) ולכן לא תמיד הנתונים שלו מדויקים בזמן אמת.
עם זאת, לרואה החשבון כוח רב בבחירת במגוון הנושאים המשפיעים באופן ישיר על הכיס של החברה.
לדוג’
1. רואה חשבון טוב ימליץ על צורת ההתאגדות מתאימה (חברה בע”מ, עוסק מורשה או שותפות) כזו שתחייב את העסק במס הנמוך ביותר על הרווח (לכל עסק צורת התאגדות עדיפה).
2. רואה החשבון, יכול בטווח של כחודש ממועד ההתרחשות לזהות טעויות תשלום, חוסר ברישום, להעיר את תשומת לבכם ולחסוך לכם תשלומים מיותרים ... קרא עוד
מטרת ניהול התזרים כאמור (במאמר המבוא) היא לבצע הערכה של יתרות העובר ושב בראיה קדימה לתקופה של בין שלושה לשישה חודשים ומתן מענה מוקדם לפערים צפויים.
השיטות לניהול תזרים:
יומי (מצורף קובץ תזרים יומי לדוגמא)
יתרונות – מדויק מאוד ברמה היומית ומצמצם את טווח הטעות למינימום.
חסרון – דורש עיסוק מתמיד בניהול הקובץ וגוזל זמן יקר.
• מתאים לעסק המנהל תזרים הקרוב מאוד למסגרת האשראי.
חודשי (מצורף קובץ תזרים חודשי לדוגמא)
יתרונות – דורש זמן מנהל מצומצם (כשעתיים בחודש).
חסרון – בעסק שאינו שומר על הכללים הרשומים מטה, או בעסק המתנהל קרוב מאוד ליתרות העו”ש ייתכנו חריגות יומיות במהלך החודש.
• מתאים לעסק המתנהל תזרימית באופן תקין ואינו קרוב מאוד לגבולות ... קרא עוד
21/01/2019elimishk
תזרים מזומנים הוא בעצם תנועה של כסף בקופת המזומנים של העסק ובתוך חשבון הבנק העסקי. לרב אנו קונים או מוכרים שירותים ומוצרים באמצעות אשראי, צ’קים או העברות עתידיות, ולכן קיים הבדל משמעותי בין התקציב לבין התזרים.
ייתכן שהושגו כל יעדי המכירה לפי התקציב, אבל בינתיים חשבון הבנק שלנו ריק כי נתנו אשראי ללקוחות, ואנו חווים מחנק פיננסי, מה שמחייב תכנון מוקדם והכנת הכספים לקיום העסק, באמצעות מקורות אשראי, עד שהכספים מהמכירות יגיעו בפועל לחשבון, ובכך לקיים תזרים מאוזן.
התזרים פועל כמו בלון חמצן המספק לעסק אוויר, ובלעדיו לא יוכל להתקיים. החמצן הוא יתרות בחשבון הבנק והאשראי שהעסק יכול לקבל מגוף בנקאי או ... קרא עוד
21/01/2019elimishk
משפחה, חברים ועסקים
בעלי רעיונות ויזמים עסקיים נהנים מאוד כשמצליחים לקבל גיבוי מבני הזוג, משפחה או חברים, לפרויקט המבוקש. התמיכה חשובה מאוד להצלחת המיזם, הן בפן האישי, וגם בתחום הכלכלי, כשנדרשים וויתורים ו/או תמיכה כספית לקיום התכנית.
כדי לזכות בתמיכה עלינו לבצע עבודה מקדימה, המבוססת על איסוף נתונים מהשוק, הכוללים:
– מידע על מוצרים ומותגים מתחרים שיכולים להוות איום או הזדמנות עבורנו
– השקעות נדרשות, תקציבים, רווחיות צפויה ומקורות פיננסיים לקיום המיזם
– הבנה על דרכי השיווק וערוצי מכירה התואמים את המוצר וקהלי היעד
– ובעיקר את היתרונות, ייחודיות/בידול/חדשנות של המוצר שלנו מול הקיימים בשוק
תגיעו מצוידים לשיחה, ברמת הידע על המוצר, השוק, השקעות ורווחים צפויים, הסיכונים ... קרא עוד
21/01/2019elimishk